صفحه اصلی
مشترک گرامی،
شما با ورود به بخش "رایتل من" می توانید بسیاری از امور مربوط به سیمکارت خود مانند آگاهی از جزییات خط یا خطوط خریداری شده، شرح طرحها و بسته های پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورتحساب و غیره را بدون نیاز به برقراری تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل، انجام دهید.
در این راهنما، مقدمات لازم برای آشنایی با "سامانه رایتل من" در اختیار شما قرار میگیرد
در قسمت "طرح های ویژه"، برخی طرحها، محصولات و تعرفه های ویژه رایتل نمایش داده می شود که میتوانید مشخصات و شرایط خرید هر یک از آنها را در همان قسمت مطالعه و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام نمایید.
ورود به حساب کاربری
ورود به حساب کاربری،
برای ورود به سامانه "رایتل من" درج شماره تلفن همراه و کلمه عبور و کد امنیتی ضروری میباشد.
درصورتیکه عملیات ورود با خطا مواجه شود، بعد از سه بار وارد کردن کد امنیتی ضروری است.
ابتدا شماره تلفن همراه خود را بدون دو رقم ابتدایی (09) در قسمت مربوطه وارد نمایید.
در مرحله بعد، کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر را درج نمایید. (در صورت ناخوانا بودن کد امنیتی، با کلیک بر روی علامت فلش، این کد به روز رسانی می شود).
پس از کلیک بر روی دکمه تایید، وارد بخش انتخاب روش ورود به سامانه خواهید شد و می توانید از میان گزینه های ورود، "پیامک رمز یکبار مصرف" و "رمز عبور انتخابی خود برای سامانه رایتل من" یکی را انتخاب کنید :
چنانچه گزینه ورود با " پیامک رمز یکبار مصرف" را انتخاب کنید، باید در کادر زیر اعدادی که برایتان پیامک شده است را وارد و در انتها بر روی گزینه « ورود به سامانه» کلیک کنید :
و چنانچه گزینه ورود با "رمز عبور رایتل من" را انتخاب کنید، می توانید با رمز ثابت خود که برای ورود به سامانه انتخاب کرده بودید، وارد شوید :
جهت دریافت رمز عبور یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر اقدام نمایید:
ابتدا مطابق با تصویر زیر، بر روی عبارت " بازیابی رمز عبور" کلیک کنید:
اکنون در داخل کادر نمایش داده شده، موارد زیر را درج نمایید:
- • شماره تلفن همراه، بدون دو رقم ابتدایی (09) در قسمت « شماره تلفن همراه»
- • کد ملی (10 رقم کامل) برای مشترکین ایرانی و شماره گذرنامه یا شماره شناسایی برای اتباع خارجی در قسمت «کد ملی/ شماره مدرک شناسایی»
- • کد تصویری نمایش داده شده در قسمت « کد امنیتی»
سپس با کلیک بر روی گزینه "دریافت کد بازیابی" ، کد بازیابی (با اعتبار زمانی محدود) برای شماره تلفن همراه وارد شده یا پستالکترونیکی ثبت شده در سامانه شما، ارسال خواهد شد.
در مرحله بعد، جهت تغییر رمز عبور، اطلاعات درخواستی را در کادر زیر وارد نمایید.
چنانچه اطلاعات را بهصورت صحیح وارد نموده و گزینه تایید را انتخاب نمایید، رمز عبور تغییر مییابد.
توجه داشته باشید که رمز عبور جدید باید بین 8 تا 12 کاراکتر و شامل عدد و حداقل 3 حرف انگلیسی کوچک و بزرگ باشد. رمز به حروف بزرگ و کوچک حساس است.
ویرایش و ثبت اطلاعات
اگر در زمان ثبتنام سیمکارت، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) خود را ثبت نکردهاید، میتوانید از منوی « اطلاعات پرونده » نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. همچنین در صورتیکه میخواهید آدرس ایمیل قبلی خود را ویرایش نموده یا تغییر دهید، در این قسمت این امکان نیز برای شما فراهم شدهاست. با کلیک بر روی گزینه «ویرایش» میتوانید نسبت به ثبت، ویرایش یا تغییر آدرس پست الکترونیکی خود اقدام نمایید.
پس از درج آدرس پست الکترونیکی در قسمت مربوط به ایمیل با کلیک بر روی گزینه «تایید»، پیغامی جهت اخذ تایید نمایش داده خواهد شد.
با انتخاب گزینه « تایید» عملیات تغییر آدرس پست الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت و در صورت انتخاب گزینه «لغو» عملیات تغییر پست الکترونیکی لغو می گردد
در انتها،گزینه ای جهت "افزودن نشانی ارسال محصول" وجود دارد که در صورت نیاز می توانید آدرس جدید خود را برای دریافت محصول خریداری شده، درج نمایید :
آدرس ارسال قبض
مشترکین سیمکارتهای دایمی میتوانند از طریق این منو، آدرس پستی خود را نیز جهت ارسال صورتحساب، تغییر داده یا ویرایش نمایند.
با ورود به این منو، در ابتدا اطلاعات پستی فعلی مشترک نمایش داده میشود.
با انتخاب آیتم مخصوص ویرایش مشترک میتواند آدرس خود را تغییر داده و آدرس جدید را جهت دریافت صورتحساب ثبت نماید.
انتخاب شیوه ارسال قبض :
بطور کلی، صورتحساب شما هم به شکل قبض کاغذی و هم بصورت پیامک برایتان ارسال می گردد و در صورت انتخاب گزینه "پیام کوتاه " در قسمت شیوه ارسال قبض، صورتحساب به آدرس پستی شما ارسال نخواهد شد.
مشترکین سیمکارتهای دایمی میتوانند از طریق این منو، شیوه دریافت قبض خود را تغییر دهند.
شماره های من
در این صفحه، کلیه شماره های رایتل و شماره های ترابرد شده به رایتل به همراه جزییات مربوط به نوع سیم کارت، موجودی حساب و عملیات ممکن نمایش داده میشوند.
- نوع سیم کارت : دایمی، اعتباری یا دیتا
- در سیمکارتهای اعتباری و دیتا،ستون سطح اعتبار، میزان اعتبار ریالی باقیمانده سیمکارت مشترک را نمایش میدهد.
"عملیات" : در این ستون عملیاتی نظیر : وضعیت بسته ها ، نمایش صفحه اصلی ، عملیات افزایش اعتبار، تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی تاریخچه انتقال اعتبار و غیره .... قابل مشاهده است.
پرداخت های من
در صفحه مربوط به گزینه " پرداختهای من" فهرستی از پرداختهای اخیر شما به ترتیب تقدم زمانی قابل مشاهده است و شامل اطلاعاتی نظیر نام بسته ، طرح یا سرویس ، تاریخ خرید ، مبلغ و غیره ... می باشد.
به این منظور، پس از ورود به بخش "پرداخت های من" از طریق منو ابتدا تاریخ آغاز و پایان دوره زمانی و نوع پرداخت مورد نظر را مشخص نمایید و در انتها گزینه "جستجو" را انتخاب کنید.
انتقال اعتبار من
تاریخچه انتقال اعتبار
مشترکین سیم کارت های اعتباری و دیتا می توانند با مراجعه به این قسمت، تاریخچه استفاده از سرویس انتقال اعتبار برای سیم کارت خود را مشاهده نمایند.
جهت مشاهده تاریخچه انتقال/ دریافت اعتبار، ابتدا در قسمت "شماره تلفن همراه"، شماره سیم کارت مورد نظر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
پس از انتخاب شماره مورد نظر، می توانید در قسمت های "زمان شروع" و "زمان پایان"، بازه زمانی دلخواه خود را جهت مشاهده تاریخچه استفاده از این سرویس، تعیین نمایید.
نکته: تعیین "زمان شروع" و "زمان پایان" الزامی نیست در صورت عدم انتخاب تاریخ، تمامی تاریخچه استفاده از سرویس مذکور، نمایش داده می شود. همچنین مشترک می تواند فقط یکی از قسمت های "زمان شروع" یا "زمان پایان" را تعیین نماید که در صورت انتخاب "زمان شروع"، استفاده های مشترک از آن زمان به بعد و در صورت انتخاب "تاریخ پایان" استفاده های مشترک تا آن تاریخ نمایش داده می شود.
نکته: لازم به ذکر است که هزینه هر بار استفاده از سرویس انتقال اعتبار 500 ریال می باشد .
پس از تعیین بازه زمانی و انتخاب گزینه "جستجو"، تاریخچه استفاده از این سرویس، نمایش داده می شود.
در ستون "انتقال از" لیست شماره هایی که مشترک از آن ها اعتبار ریالی، دریافت کرده است، نمایش داده می شود.
در ستون "انتقال به" لیست شماره هایی که مشترک به آن ها اعتبار ریالی، انتقال داده است، نمایش داده می شود.
در ستون "نوع"، به نوع استفاده از سرویس انتقال اعتبار (انتقال یا دریافت اعتبار) اشاره می گردد.
در ستون "مبلغ انتقال"، میزان مبلغ انتقال داده شده/ دریافت شده، قابل مشاهده است.
در ستون "زمان انتقال"، تاریخ و ساعت استفاده از این سرویس، نمایش داده می شود.
سرویس من
- در این صفحه، امکان فعال/ غیرفعالسازی سرویسها مانند دوستان و خانواده، تماسهای از دست رفته، راینواز و غیره وجود دارد.
- ابتدا از طریق منو وارد بخش "اطلاعات من " و سپس " سرویس های من" شوید . با کلیک بر هر سرویس می توانید آن را فعال / غیر فعال کنید :
- سرویس راینواز
سرویس راینواز یکی از جذابترین سرویسهای رایتل است که به مشترکین سیمکارتهای دایمی و اعتباری امکان تغییر بوق انتظار شبکه را میدهد. با این سرویس افراد تماس گیرنده به جای شنیدن بوق انتظار میتوانند از شنیدن قطعه موسیقی و یا آهنگ انتخابی شما لذت ببرند.
فعالسازی: ارسال ON فاصله RBT به سامانه پیامکی 2020
سفارش راینواز: ارسال ON فاصله کد آهنگ به سامانه پیامکی 2030
راهنمایی: ارسال Help فاصله RBT به سامانه پیامکی 2020
اطلاعات بیشتر در:
http://rbt.rightel.ir/user/mainframe.screen
راهنمای سرویس راینواز در:
http://www.rightel.ir/help-rbt
- سرویس تماس های از دست رفته / بازگشت به شبکه
با سرویس "تماس های از دست رفته" رایتل شما دیگر از هیچ تماسی بی اطلاع نخواهید ماند.
اگر هنگامی که گوشی تلفن همراهتان خاموش است و یا در خارج از محدوده پوششدهی رایتل قرار دارید، و یا مشغول مکالمه هستید با شما تماس گرفته شود، این تماسها در سامانه "تماس های از دست رفته" رایتل ذخیره شده و بعد از اینکه گوشی خود را روشن کنید و یا در ناحیه تحت پوشش رایتل قرار بگیرید، زمان و جزئیات تماس از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.
این سرویس بهطور پیشفرض برای همه مشترکین فعال است و هیچگونه هزینهای بابت فعالسازی، غیرفعالسازی و پیامکهای سرویس در بر نخواهد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://www.rightel.ir/missed-call-alert مراجعه فرمائید.
- کنفرانس تلفنی
با این سرویس می توانید با حداکثر 5 نفر به راحتی و بهطور همزمان صحبت کنید و با دوستان خود مکالمات گروهی داشته باشید و یا می توانید از چند همکار خود به طور همزمان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید. سرویس "کنفرانس تلفنی" باعث بهبود عملکرد شما و صرفه جویی هرچه بیشتر در زمان می شود. مخاطبین شما می توانند مشترکین کلیه اپراتورهای تلفن همراه، تلفن ثابت و یا حتی مخاطبین بین المللی باشند.
این سرویس برای کلیه مشترکین بصورت پیش فرض فعال است.
جهت برخورداری از این سرویس گوشی شما باید قابلیت کنفرانس صوتی را داشته باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://www.rightel.ir/conference-call مراجعه فرمائید.
توضیح :
هزینه هر تماس در کنفرانس صوتی، معادل یک تماس عادی و بر عهده تماس گیرنده خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما 4 نفر را به کنفرانس اضافه کنید، هزینه هر 4 تماس بر عهده شما خواهد بود.
- انتظار مکالمه یا Call wite :
با سرویس «انتظار مكالمه» می توانید درحالی كه مشغول مكالمه هستید و با شما تماسی گرفته شود، به راحتی و بدون اینكه تماس اول را از دست بدهید، تماس دوم را دریافت كنید. در این حالت صدای بوق منقطعی می شنوید و شماره تماس گیرنده جدید نیز بر روی صفحه ظاهر می شود كه نشان دهنده انتظار نفر دوم برای برقراری تماس با شما می باشد. شما می توانید تماس اول را در حالت انتظار نگاه داشته و تماس دوم را برقرار نمایید و یا تماس دوم را در حالت انتظار نگاه داشته و به مكالمه خود ادامه دهید. در صورتی كه این سرویس فعال نشده باشد، تماس گیرنده دوم بوق اشغال خواهد شنید. توانید تماس اول را در حالت انتظار نگاه داشته و تماس دوم را برقرار نمایید و یا تماس دوم را در حالت انتظار نگاه داشته و به مكالمه خود ادامه دهید. در صورتی كه این سرویس فعال نشده باشد، تماس گیرنده دوم بوق اشغال خواهد شنید.
نحوه کارکرد :
شما می توانید تمامی تنظیمات انتظار مكالمه را بر روی گوشی تان در قسمت «تنظیمات تماس» انجام دهید.
سرویس حفظ تماس فعلی یا Call Hold :
با سرویس «حفظ تماس فعلی» می توانید درحالی كه مشغول مكالمه هستید ، به راحتی و بدون اینكه تماس شما قطع گردد، مخاطب خود را پشت خط در حالت انتظار نگه داشته و سپس، به مكالمه خود ادامه دهید.
نحوه کارکرد :
شما می توانید تنظیمات مربوطه را بر روی گوشی تان در قسمت «تنظیمات تماس» انجام دهید.
سرویس رومینگ ملی :
دسترسی به خدمات رایتل در سراسر نقاط ایران رایتل برای نخستین بار در كشور با برقراری رومینگ ملی و همكاری اپراتورهای داخلی (همراه اول و ایرانسل) موفق به تكمیل پوشش سراسری در تمامی جاده ها و شهرهای ایران شده است. رومینگ ملی خدمتی است كه با استفاده از آن، مشتركین رایتل می توانند از خدمات پایه شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت همراه سایر اپراتورها در مناطق خارج از پوشش دهی رایتل استفاده نمایند. در این حالت، كیفیت ارایه خدمات به مشتركین رایتل، مطابق سطح كیفیت خدمات اپراتور میزبان خواهد بود. نحوه کارکرد جهت فعال سازی این سرویس، كافیست مشترک تنظیمات مربوط به انتخاب «حالت شبكه» را در بر روی 3Gدستگاه مورد استفاده خود، با توجه به قابلیت پشتیبانی آن از شبكه های مخابراتی برای LTE) / Preferred( WCDMA / GSM بر روی وضعیت G4 و برای WCDMA / GSMوضعیت قرار دهید. با ورود مجدد مشترک به مناطق تحت پوشش شبكه رایتل، در زمان كوتاهی، شبكه رایتل مجدد بر روی دستگاه ثبت می شود. در صورت عدم جستجوی خودكار، می توان به صورت دستی نسبت به جستجو و ثبت یكی از شبكه های موجود اقدام نمود. جهت غیرفعال سازی این سرویس، كافیست مشترک تنظیمات مربوط به انتخاب «حالت شبكه» را قرار 4G Only یا 3G Only یا Only WCDMAدر دستگاه مورد استفاده خود، بر روی وضعیت دهد یا به صورت دستی شبكه رایتل را در دستگاه خود ثبت نماید. جهت كـسب اطلاعـات بیشتر بــه وب سایت رایتل قسمت محصولات و خدمات/ رومـینگ و بین الملل مراجعه فرمایید. استفاده از سرویس اینترنت در حالت رومینگ، به راحتی و انجام تنظیمات اینترنت رایتل برروی دستگاه مورد نظر قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذكر است كه در قسمت تنظیمات باید گزینه Data Roaming فعال باشد.
جهت كسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات اینترنت و رومینگ به وب سایت رایتل قسمت خدمات مشتریان/ راهنمای تنظیمات/ راهنمای تنظیمات رومینگ مراجعه نمایید.
سرویس رومینگ بین الملل :
با استفاده از «سرویس رومینگ بین الملل»، شما می توانید در هنگام مسافرت های خارج از كشور كه بیرون از مناطق تحت پوشش شبكه رایتل قرار دارید، بدون نگرانی و با بهره مندی از بستر شبكه های تلفن همراه كشورهای مقصد، از امكانات تلفن همراه خود شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت استفاده نمایید. رایتل این امكان را در اختیار كلیه مشتركین قرار می دهد تا بتوانند در كشورهای طرف قرارداد با استفاده از این سرویس همواره با سیم كارت و شماره خودشان با مخاطبین خود در تماس باشند. در حال حاضر امكان استفاده از سیم مكارت های اعتباری و دایمی رایتل در كشورهای آذربایجان ، ازبكستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، تاجیكستان، تركیه ، لبنان و عراق و ... فراهم شده است و به زودی با گسترش شبكه رومینگ بین المللی، در اقصی نقاط جهان امكان استفاده از این سرویس برای مشتركین مهیا خواهد شد.
جهت اطلاعات بیشتر در مورد كشورهای طرف قرارداد و تعرفه های مربوطه به وب سایت رایتل/ طرح ها و تعرفه ها / تعرفه رومینگ بین الملل مراجعه نمایید.
سرویس دوستان و خانواده
مشترک سیمکارت دایمی، با عضویت در این طرح و با انتخاب حداکثر 5 شماره درونشبکهای از 25% تخفیف و با انتخاب حداکثر 2 شماره برونشبکه، از 10% تخفیف در تماسهای صوتی با شمارههای مذکور برخوردار خواهد شد. مشترک سیمکارت اعتباری، با عضویت در این طرح و با انتخاب حداکثر 5 شماره درونشبکهای از 20% تخفیف و با انتخاب حداکثر 2 شماره برونشبکه، از 5% تخفیف در تماسهای صوتی با شمارههای مذکور برخوردار خواهد شد. امکان افزودن و حذف شماره درون و برون شبکه به این سرویس در این قسمت وجود دارد.
نکات :
- مدت زمان اعتبار شمارههای برون شبکه (غیر رایتلی) اضافه شده به لیست مذکور، 30 روز میباشد و پس از سپری شدن این مدت، شماره از لیست، حذف خواهد شد. در صورت تمایل، مشترک میبایست مجددا نسبت به اضافه کردن شماره مورد نظر اقدام کند.
پیامک و پیام چندرسانهای شامل تخفیف نمیباشند
ویژگیها و مزایا :
کاهش هزینههای تماس صوتی با 5 شماره درون شبکه و 2 شماره برون شبکه که بیشترین تماس را با آنها دارید.
تنظیمات من
- با انتخاب گزینه "اطلاع رسانی از طریق پیامک در هنگام ورود به سامانه مدیریت حساب" ورود به سامانه حساب کاربری، از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
- با انتخاب گزینه "فعالسازی شناسایی دو عاملی" ورود به سامانه حساب کاربری، با وارد کردن کد تاییدیه ارسالی انجام خواهد شد.
صورتحساب میان دوره
نکته: این قسمت مخصوص مشترکین سیم کارت دائمی است.
با انتخاب گزینه " صورتحساب میان دوره" در منو امکان مشاهده صورتحساب میان دوره فراهم میباشد. در صورت تمایل به پرداخت صورتحساب میاندوره خود، بر روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید.
پس از اقدام برای پرداخت صورتحساب، در صورتیکه گزینه"با احتساب مالیات" را انتخاب نمایید، مبلغ کارکرد شما از آغاز دوره جاری تاکنون با احتساب مالیات قابل مشاهده است .
درصورت انتخاب گزینه "مشاهده جزئیات" اطلاعات ریز کارکرد شما از اول ماه جاری تاکنون نمایش داده می شود.
بعد از کلیک بر دکمه "پرداخت" به صفحه درگاه بانک متصل میشود و در پایان رسید پرداخت نمایش داده خواهد شد.
صورت حساب پایان دوره
با انتخاب گزینه " صورتحساب پایان دوره" در منو امکان مشاهده صورتحساب ماه جاری فراهم میباشد. در صورت تمایل به پرداخت صورتحساب با انتخاب درگاه بانک مورد نظر ، بر روی گزینه "پرداخت" کلیک نمایید.
همچنین با کلیک بر روی عبارت "جزئیات" ریزکارکرد این ماه قابل مشاهده است.
بعد از اتصال به درگاه بانک رسید پرداخت نمایش داده خواهد شد :
افزایش اعتبار
گزینه افزایش اعتبار، مخصوص مشترکین سیم کارتهای اعتباری و دیتا است.
شارژ عادی
در صورت نیاز به افزایش اعتبار (شارژ)، مشترکین میتوانند به صورت "عادی" و "شورانگیز" سیمکارت خود را شارژ نمایند.
- ابتدا از قسمت منو وارد بخش " شارژ عادی" شوید.
- مبلغ دلخواه را انتخاب و دکمه پرداخت را کلیک کنید.
- در این مرحله، جدول « اطلاعات شارژ» نمایش داده خواهد شد.
- سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و در انتها بر روی گزینه "مرحله بعد" کلیک کنید.
- پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود (کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم کارت منظور میشود.
- در آخرین مرحله رسید پرداخت را نمایش خواهد داد.
نکته: سقف خرید در هر بار تلاش برای خرید شارژ 2,000,000 ریال و سقف خرید روزانه 4,000,000 ریال میباشد.
همچنین در پایان عملیات افزایش اعتبار، رسیدی به شکل زیر نمایش داده میشود که در آن "جزییات پرداخت" همراه با کد پیگیری بانک و "جزییات افزایش اعتبار" برای مشترک قابل مشاهده است
شارژ شورانگیز
در صورت نیاز به افزایش اعتبار (شارژ)، مشترکین میتوانند به صورت "عادی" و "شورانگیز" سیمکارت خود را شارژ نمایند.
شما مشترکین سیمکارتهای دیتا و اعتباری میتوانید با استفاده از شارژ شورانگیز رایتل و با توجه به نحوه خرید شارژ، تا 35% شارژ بیشتردریافت کنید. شارژ شورانگیز به شما این امکان را میدهد که با استفاده از اعتبار هدیه خود در مدت تعیین شده از خدمات زیر بهرهمند شوید:
- تماس صوتی درونشبکه
- پیامک درونشبکه
- سرویس اینترنت (با تعرفه عادی و خارج از بستههای مصرفی)
شما مشترک گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح به صفحه شارژ شورانگیز در وب سایت رایتل مراجعه نمایید.
با استفاده از مبلغ شارژ هدیه شورانگیز رایتل میتوانید از خدمات تماس صوتی و پیامک درونشبکه و همچنین اینترنت پرسرعت (خارج از بستههای مصرفی و مطابق تعرفه عادی) استفاده کنید؛ از این رو امکان خرید بسته یا طرح با استفاده از این مبلغ وجود ندارد. لازم به ذکر است امکان خرید و استفاده از کلیه طرحها، بستهها و خدمات شرکت رایتل با مبلغ اصلی شارژ، وجود دارد. همچنین در حالت رومینگ ملی و بینالملل، استفاده از مبلغ هدیه مربوط به شارژ شورانگیز امکانپذیر نیست. همچنین مبلغ اصلی و هدیه شارژ شور انگیز قابل انتقال به مشترک دیگر نمیباشد.
نحوه خرید شارژ شورانگیز
- مبلغ دلخواه را انتخاب و تعداد مورد نیاز را در ردیف مقابل آن درج نمایید.
- در این مرحله، جدول « اطلاعات شارژ شورانگیز» نمایش داده خواهد شد.
- سپس با حصول اطمینان از درستی مبلغ کل، درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب نموده و دکمه "مرحله بعد" را کلیک کنید
- پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود (کارت بانک های عضو شتاب) و تایید آن، شارژ در همان لحظه بر روی سیم کارت منظور میشود.
نکته: سقف خرید در هر بار تلاش برای خرید شارژ 2,000,000 ریال و سقف خرید روزانه 4,000,000 ریال میباشد
.همچنین در پایان عملیات افزایش اعتبار، رسیدی به شکل زیر نمایش داده میشود که در آن "جزییات پرداخت" همراه با کد پیگیری بانک و "جزییات افزایش اعتبار" برای مشترک قابل مشاهده است.
خرید بسته
- در صورت تمایل به خرید بسته مصرفی، ابتدا گزینه « خرید بسته» را از منو انتخاب نمایید.
- در این قسمت می توانید بسته های مصرفی مانند بسته های اینترنتی ، بسته های پیامکی و آنتی ویروس مجزای یا تجهیراتی ارتباطی مانند انواغ مودم های مورد نظر خود را خریداری نمایید امکان پرداخت هزینه ، به دو روش برای شما مهیا گردیده است
- پرداخت از طریق کارت های عضوشتاب: با انتخاب این روش و با استفاده از کارت های عضو شتاب ، میتوانید هزینه بسته های خود را همان لحظه پرداخت کنید.
- پرداخت از طریق قبض/ اعتبار : با انتخاب این روش ، اگر سیم کارت شما اعتباری یا دیتا باشد، هزینه ی بسته های میزان اعتبار ریالی شما کسر می گردد و در صورتی که سیم کارت شما دائمی و هزینه بسته مذکور کمتر از سقف اعتبار سیم کارت باشد ، بر روی صورت حساب اعمال می شود.چنانچه هزینه بسته بیشتر از میزان سقف اعتبار است روش پرداخت نقدی را انتخاب نمایید.
- با کلیک بر روی هر بسته مبلغ بسته ، مالیات ، مبلغ کل و توضیح مختصری در صورت وجود نمایش می دهد.
وقتی بر روی دکمه "پرداخت" کلیک کنید، بعد از اتصال به درگاه بانک پرداخت نهایی صورت می گیرد و رسید پرداخت نمایش داده خواهد شد :
وضعیت بسته ها
- در این بخش میتوانید با ورود به" وضعیت بسته ها" در منو ، کلیه بستههای خریداری شده اخیر (با تاریخ فعالسازی و تاریخ انقضای بسته) را در قسمت "تاریخچه بسته ها" مشاهده نمایید.
- همچنین می توانید بسته های فعال سیم کارت را در قسمت "بسته های جاری" مشاهده کنید.
بسته های جاری :
با انتخاب گزینه ی " بسته های جاری " ، صفحهای حاوی اطلاعات مربوط به بستههای فعال سیمکارت نمایش داده میشود. امکان خرید مجدد بسته نمایش داده شده، در همین قسمت فراهم شده است.
تاریخچه بسته ها :
با انتخاب گزینه ی " تاریخچه بسته ها" در منو ، صفحهای حاوی اطلاعات مربوط به بستههای فعال سیمکارت نمایش داده میشود.
نکته: به منظور مشاهده آخرین وضعیت اطلاعات حساب، می بایست دیتای تلفن همراه و مکالمه قطع گردد.
- در ستون " نام بسته"، عنوان خدمات موجود بر روی سیم کارت فعلی نمایش داده شده است.
- در ستون " توضیحات بسته" توضیحات و جزئیاتی از بسته (در صورت وجود توضیحات بیشتر) نمایش می دهد.
- در ستون " تاریخ فعالسازی"، تاریخ فعال شدن بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
در ستون " تاریخ انقضا"، تاریخ انقضای بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
نمایش اطلاعات سیم کارت
با انتخاب گزینه ی "نمایش اطلاعات سیم کارت" در منو ، صفحهای حاوی اطلاعات مربوط به سیمکارت نمایش داده میشود :
اعلام مسدودی سیم کارت
- در این صفحه جهت انجام عمل مسدودی سیمکارت، دلیل مسدودی سیمکارت خود ( دلایلی مانند: سرقت، مفقودی و...) را انتخاب کنید.
- پس از مطالعه دقیق شرایط (توافقنامه) مسدودی، چک باکس گزینه «این توافقنامه را می پذیرم» را انتخاب نمایید.
- سپس دکمه تایید را کلیک کنید.
- با انتخاب گزینه «تایید»، پیغامی جهت اخذ تایید دوباره، جهت مسدود سازی سیمکارت نمایش داده خواهد شد.
- در صورت اطمینان از مسدود کردن سیمکارت، با انتخاب گزینه «تایید»، سیمکارت مسدود میگردد. در این مرحله با انتخاب گزینه «لغو» فرآیند مسدودی سیمکارت لغو میگردد.
توجه: چنانچه در قسمت وضعیت سیمکارت، سیمکارت شما به علت بدهی یا نداشتن اعتبار، مسدود یک طرفه یا دوطرفهباشد، امکان مسدود کردن سیمکارت وجود ندارد. در این صورت جهت مسدود کردن سیمکارت ابتدا لازم است بدهی سیمکارت پرداخت و یا میزان اعتبار آن افزایش داده شود.
لازم به ذکر است در صورتیکه سیمکارت به علت مشکلات قضایی مسدود دو طرفه باشد، امکان مسدود کردن آن وجود ندارد و لازم است جهت پیگیری مشکل قضایی، با مرکز تماس رایتل به شماره 200 (برای خطوط رایتل ) و یا شماره 09202000000 ( برای سایر خطوط) تماس گرفته شود.
- با انتخاب گزینه «تایید»، پیغامی جهت اخذ تایید دوباره، جهت مسدود سازی سیمکارت نمایش داده خواهد شد.
در صورت اطمینان از مسدود کردن سیمکارت، با انتخاب گزینه «تایید»، سیمکارت مسدود میگردد. در این مرحله با انتخاب گزینه «لغو» فرآیند مسدودی سیمکارت لغو میگردد.
تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی
گزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دایمی، مخصوص مشترکین اعتباری میباشد. در صورت تمایل، مشترکین میتوانند از طریق گزینه مذکور، پس از پرداخت هزینه استفاده از سرویس، نسبت به تبدیل سیمکارت اعتباری به دایمی، اقدام نمایند.
رایتل شرایط تبدیل سیمکارت اعتباری به سیمکارت دایمی را با تخفیف ویژه برای شما مشترک گرامی فراهم آورده است. قیمت مصوب استفاده از این سرویس 1,000,000 ریال است که در حال حاضر با هدف جلب رضایت شما رایتلی عزیز، با 40% تخفیف، صرفا به مبلغ 600,000 ریال ارائه می گردد.
نکات :
- در حال حاضر امکان تبدیل شماره اعتباریِ "ترابرد شده" به دایمی وجود ندارد؛ این طرح به زودی برای این گروه از مشترکین رایتل نیز فعال خواهد شد.
- امکان استفاده از "شارژ شورانگیز" به عنوان اعتبار ریالی لازم جهت تغییر نوع سیم کارت وجود ندارد. همچنین پس از تبدیل سیم کارت، مبلغ شارژ شورانگیز انتقال نخواهد یافت.
- پس از تبدیل سیمکارت اعتباری به دایمی، امکان دسترسی به ریزمکالمات سیمکارت اعتباری قبلی وجود نخواهد داشت.
- در صورت فعال بودن بسته های مصرفی اینترنتی، پیامک و ترکیبی بر روی سیمکارت، تبدیل سیمکارت، امکان پذیر نخواهد بود و پیغام خطا به مشترک نمایش داده میشود. جهت اطلاع از تاریخ انقضای بسته های فعال بر روی سیم کارت اعتباری مورد نظر خود، می توانید به صفحه اول سامانه مدیریت حساب مراجعه کرده و ریز جزییات بسته ها را مشاهده فرمائید.
ابتدا از قسمت "انتخاب شماره"، شماره سیمکارت اعتباری مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس از قسمت "نشانی ارسال قبض مشترکین"، گزینه"ویرایش" را انتخاب نمایید تا از این طریق امکان انتخاب نحوه ارسال قبض فراهم گردد.
پس از انتخاب یکی از گزینههای "پست و پیامک" یا "پیامک" جهت دریافت صورتحساب سیمکارت دایمی، در صورت نیاز، آدرس دریافت قبض را اصلاح و بر روی گزینه "تایید" کلیک نمایید.
پس از انتخاب گزینه "تایید"، یک پیام حاوی اطلاعاتی در خصوص اعتبار ریالی فعلی سیمکارت اعتباری و مبلغ مورد نیاز جهت تبدیل سیمکارت اعتباری به دایمی (پس از کسر مبلغ اعتبار ریالی مشترک از قیمت سیمکارت دایمی)، نمایش داده میشود.
مشترکین میتوانند در این قسمت از گزینه " افزایش اعتبار"، جهت افزایش اعتبار ریالی خود، استفاده نمایند.
پس از افزایش اعتبار به میزان مابه التفاوت قیمت سیمکارت اعتباری و دایمی، مشترک میبایست مجدداً با مراجعه به قسمت "تبدیل سیمکارت اعتباری به دایمی" مراحل فوق را طی نماید.
در صورت انتخاب گزینه "تایید"، پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن درخواست مشترک، نمایش داده میشود.
ریز ارتباطات
کلیه سیم کارت ها می توانند با استفاده از این گزینه، ریز مصارف خود را در بازه زمانی مشخص، در قالب فایل PDF از طریق ایمیل ثبت شده در سامانه مدیریت حساب خود، دریافت نمایند.
نکته: مشترکین گرامی می توانند ریز ارتباطات خود را حداکثر طی 24 ساعت پس از ثبت درخواست، از طریق ایمیل دریافت نمایند. همچنین ثبت مجدد درخواست برای یک شماره، تنها در صورت لغو درخواست قبلی یا پس از دریافت ایمیل ریز ارتباطات، امکان پذیر می باشد.
ابتدا از قسمت "شماره تلفن" شماره مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس بر روی گزینه "تایید" کلیک کنید.
پس از انتخاب گزینه "تایید"، یک پیام حاوی کد بازیابی برای مشترک ارسال میگردد. ابتدا کد بازیابی دریافت شده از طریق پیامک را در قسمت مربوطه درج نموده، سپس کد امنیتی نمایش داده شده را مطابق تصویر وارد نمایید و در انتها گزینه "تایید" را انتخاب کنید :
در صفحه بعد، شرایط مربوط به ارسال ریز ارتباطات از طریق سامانه مدیریت حساب نمایش داده میشود. برای دریافت ریز ارتباطات، ابتدا از قسمت"نوع ریز ارتباطات" گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
سپس با انتخاب بازه زمانی مورد نظر از قسمت های "تاریخ آغاز" و "تاریخ پایان"، بر روی گزینه "جستجو" کلیک نمایید.
نکته: انتخاب بازه زمانی مورد نظر (تاریخ آغاز و تاریخ پایان) الزامیست.
پس از انتخاب گزینه "جستجو" پیغام زیر نمایش داده میشود که در صورت انتخاب گزینه "تایید"، ظرف حداکثر 24 ساعت، ریز ارتباطات درخواستی، به آدرس ایمیل مشترک ارسال خواهد شد.
سپس در صورت انتخاب گزینه "تایید"، پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن درخواست مشترک، نمایش داده میشود.
نکته:
مشترکین گرامی می توانند ریز ارتباطات خود را حداکثر طی 24 ساعت پس از ثبت درخواست، از طریق ایمیل دریافت نمایند. همچنین ثبت مجدد درخواست برای یک شماره، تنها در صورت لغو درخواست قبلی یا پس از دریافت ایمیل ریز ارتباطات، امکان پذیر می باشد.
لغو ارسال ریز ارتباطات
در صورت تمایل به لغو درخواست ریز ارتباطات، تا قبل از ارسال آن، به منوی مربوطه مراجعه نموده و گزینه "لغو درخواست" را انتخاب نمایید.
افزایش سقف اعتبار
مشترکین سیم کارت دایمی با استفاده از قسمت «افزایش سقف اعتبار» می توانند میزان سقف اعتبار سیم کارت خود را با پرداخت وجه تا سقف 8 میلیون ریال ( بدون احتساب 600 هزار ریال سقف اعتبار اولیه) افزایش دهند.
شرایط افزایش سقف اعتبار به شرح زیر است:
- حقیقی بودن مشترک
- عدم تجاوز سقف اعتبار جاری مشترک از 8 میلیون ریال(بدون احتساب سقف اعتبار اولیه)
- نداشتن بدهی پیشین
- مسدود نبودن سیم کارت ( یک طرفه یا دو طرفه) به هر دلیل
نکته: قبل از انجام افزایش سقف اعتبار سیم کارت دایمی، لازم است مشترک آخرین صورت حساب پایان دوره سیم کارت خود را به صورت کامل پرداخت نماید.
نکته: با انتخاب شماره سیم کارت مورد نظر و انتخاب گزینه تایید ، شرایط افزایش سقف اعتبار نمایش داده می شود.
مشترک گرامی، در صورت تمایل به انجام عملیات انتقال مالکیت، ابتدا نسبت به ارایه درخواست استرداد وجه پرداخت شده از طریق همین سامانه قسمت "کاهش سقف اعتبار" اقدام فرمایید. ضمنأ عودت وجه منوط به مسدود نبودن سیمکارت و نداشتن بدهی جاری (پرداخت صورت حساب میان دوره) در زمان ارایه درخواست استرداد میباشد. قابلیت استرداد مبلغ افزایش یافته، از طریق بخش "کاهش سقف اعتبار" مدیریت حساب و طبق شرایط آن، امکانپذیر است.
پس از مطالعه این شرایط، با انتخاب گزینه " شرایط فوق را می پذیرم" با کلیک بر روی گزینه "تایید" قسمت "افزایش سقف اعتبار" نمایش داده می شود.
در این قسمت، جهت افزایش سقف اعتبار کافی است، میزان مبلغی که تمایل به اضافه شدن آن به سقف اعتبار جاری را دارید در قسمت "مبلغ مورد نظر جهت افزودن به سقف اعتبار جاری" بر حسب ریال وارد نمایید.
به طور مثال در صورتی که تمایل به افزایش سقف اعتبار سیم کارت خود به مبلغ 900,000 ریال را دارید، باید در این قسمت عدد 300,000 ریال را وارد نمایید، تا در مجموع سقف اعتبار شما 900,000 ریال افزایش یابد.
پس از انتخاب درگاه بانکی و گزینه "پرداخت نقدی"، شما وارد درگاه بانکی جهت پرداخت مبلغ خواهید شد. در صورت انجام عملیات پرداخت به صورت موفق، سقف اعتبار سیم کارت به میزان مورد درخواست شما افزایش می یابد.
کاهش سقف اعتبار
مشترکین سیمکارت دایمی با استفاده از قسمت «کاهش سقف اعتبار» در صورتی که قبلاً سقف اعتبار سیم کارت خود را با پرداخت وجه، افزایش داده باشند، میتوانند میزان سقف اعتبار سیمکارت خود را تا 600 هزار ریال (سقف اعتبار اولیه) کاهش دهند.
نکته: در قسمت انتخاب "شماره تلفن"، شماره هایی نمایش داده می شود که قبلا سقف اعتبار آن افزایش داده شده باشد.
با انتخاب شماره سیمکارت مورد نظر و کلیک بر روی گزینه تایید ، شرایط کاهش سقف اعتبار نمایش داده میشود.
پس از مطالعه این شرایط، با انتخاب گزینه " شرایط فوق را میپذیرم" با کلیک بر روی گزینه تایید قسمت کاهش سقف اعتبار نمایش داده می شود.
در این قسمت، مبلغ قابل استرداد نمایش داده می شود و با انتخاب یکی از گزینه های "روش باز پرداخت وجه" (واریز به کارت بانکی یا افزایش اعتبار) و کلیک بر روی گزینه "باز پرداخت"، استرداد وجه صورت می پذیرد.
در صورت انتخاب گزینه "واریز به کارت بانکی" با وارد کردن شماره کارت بانکی و شماره شبای حساب بانکی خود و انتخاب گزینه "بازپرداخت" ابتدا مبلغ از بدهی سیم کارت کسر و مابقی مبلغ به کارت بانکی اعلام شده واریز خواهد شد.
در صورت انتخاب گزینه "افزایش اعتبار" و کلیک بر روی گزینه "بازپرداخت"، ابتدا مبلغ از بدهی سیم کارت کسر و مابقی مبلغ برروی قبض مشترک، منظور خواهد شد.
نکته :
کارت بانکی باید عضو شبکه شتاب بوده و الزاما به نام شما باشد. بدیهی است ورود اطلاعات نادرست، موجب تاخیر در پرداخت وجه گردیده و مسئولیت آن بر عهده شرکت رایتل نخواهد بود.
واریز وجه ظرف مدت 15 روز کاری انجام خواهد شد.
جمعه های رایتلی
شما میتوانید هر جمعه از طریق این بخش، یک بسته اینترنت یا یک بسته مکالمه غیر رایتلی، از رایتل هدیه بگیرید. این هدایا به صورت تصادفی اختصاص داده میشود و مهلت استفاده از تمامی بستهها 24 ساعت است.
امکان فعالسازی بسته هدیه فقط یکبار در هر جمعه امکانپذیر است و برای بهرهمندی از هدایای طرح جمعههای رایتلی، لازم است سیمکارت شما، فعال باشد.
امتیاز من
در این بخش می توانید شماره رایتل و تعداد امتیازهای کسب شده خود را جهت شرکت در طرح ها و قرعه کشی های مختلف و بهره بردن از هدایای ویژه رایتل ملاحظه نمایید :
تاریخچه انتقال اعتبار
مشترکین سیم کارت های اعتباری و دیتا می توانند با مراجعه به این قسمت، تاریخچه استفاده از سرویس انتقال اعتبار برای سیم کارت خود را مشاهده نمایند.
جهت مشاهده تاریخچه انتقال/ دریافت اعتبار، ابتدا در قسمت "شماره تلفن همراه"، شماره سیم کارت مورد نظر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
پس از انتخاب شماره مورد نظر، می توانید در قسمت های "زمان شروع" و "زمان پایان"، بازه زمانی دلخواه خود را جهت مشاهده تاریخچه استفاده از این سرویس، تعیین نمایید.
نکات:
- تعیین "زمان شروع" و "زمان پایان" الزامی نیست در صورت عدم انتخاب تاریخ، تمامی تاریخچه استفاده از سرویس مذکور، نمایش داده می شود. همچنین مشترک می تواند فقط یکی از قسمت های "زمان شروع" یا "زمان پایان" را تعیین نماید که در صورت انتخاب "زمان شروع"، استفاده های مشترک از آن زمان به بعد و در صورت انتخاب "تاریخ پایان" استفاده های مشترک تا آن تاریخ نمایش داده می شود.
- لازم به ذکر است که هزینه هر بار استفاده از سرویس انتقال اعتبار 500 ریال می باشد .
- محدوده اعتبار قابل انتقال توسط این سرویس به شرح زیر است :
اعتبار قابل انتقال در هر تراكنش: تا 10.000 100.000 ریال
حداكثر اعتبار قابل انتقال در روز: 1.000.000 ریال
مشترک پس از انتقال اعتبار (با احتساب هزینه انتقال اعتبار) باید حداقل 5.000 ریال اعتبار باقیمانده داشته باشد. این مبلغ جهت برقراری تماس فرستنده اعتبار پس از انتقال اعتبار، درنظر گرفته شده است.
پس از تعیین بازه زمانی و انتخاب گزینه "جستجو"، تاریخچه استفاده از این سرویس، نمایش داده می شود.
- در ستون "انتقال از" لیست شماره هایی که مشترک از آن ها اعتبار ریالی، دریافت کرده است، نمایش داده می شود.
- در ستون "انتقال به" لیست شماره هایی که مشترک به آن ها اعتبار ریالی، انتقال داده است، نمایش داده می شود.
- در ستون "نوع"، به نوع استفاده از سرویس انتقال اعتبار (انتقال یا دریافت اعتبار) اشاره می گردد.
- در ستون "مبلغ انتقال"، میزان مبلغ انتقال داده شده/ دریافت شده، قابل مشاهده است.
- در ستون "زمان انتقال"، تاریخ و ساعت استفاده از این سرویس، نمایش داده می شود.
گزارش مانده بسته ها
در بخش میانی صفحه اصلی با کلیک بر هر کدام از آیکون های مربوط به اینترنت ، مکالمه و پیامک اطلاعات مربوط به بسته های فعال سیمکارت نمایش داده می شود و اطلاعاتی نظیر تاریخ شروع ، نام بسته مقدار باقی مانده و تاریخ انقضا نمایش داده می شود.
در صورت داشتن چند سیم کارت، ابتدا از بخش بالایی صفحه اصلی سامانه ، شماره سیمکارت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اطلاعات مربوط به بسته های فعال شماره منتخب را مشاهده نمایید. در این قسمت کلیه شماره های رایتل و شماره های ترابرد شده به رایتل نمایش داده می شود :
نکته: به منظور مشاهده آخرین وضعیت اطلاعات حساب، می بایست دیتای تلفن همراه و مکالمه قطع گردد.
اعلان ها
تمامی پیام ها و اعلان های ارسالی از شرکت رایتل در سمت چپ قسمت بالای صفحه اصلی به مشترکین نمایش داده می شود :
تغییر رمز عبور:
جهت حفظ امنیت سامانه "مدیریت حساب" خود، توصیه میشود حتما پس از نخستین ورود، نسبت به تغییر رمز عبور، اقدام نمایید. دسترسی به این عملکرد، از طریق قسمت بالایی صفحه اصلی سامانه امکانپذیر می باشد. (مطابق تصویر زیر)به این منظور، ابتدا رمز عبور قبلی و سپس رمز دلخواه خود را دوبار وارد نمایید در پایان، کد داخل کادر مشخص شده در تصویر ذیل را در قسمت "کد امنیتی" درج و روی گزینه "اعمال" کلیک کنید.